Eğitim İçeriği
Ataköy Kodlama ve Maker Atölye eğitmen eğitimi 4 gün, 32 saatlik bir program olup kodlama, maker hareketi, robotik, 3B tasarım, 3B yazıcılar ve oyunlaştırma konularını içermektedir.
- KODLAMA
- MAKER
- ROBOTİK
- 3B TASARIM VE 3B YAZICI
- OYUNLAŞTIRMA
Kimler Katılabilir?
Üniversite öğrencileri, ilk-orta-lise öğretmenleri, öğretmenlik bölümlerinden yeni mezun olanlar, kendini eğitim teknolojileri hakkında geliştirmek ve konuyla ilgili öğretmenlik yapmak isteyenler, yeni nesil beceriler edinmek isteyen herkes bu eğitime katılabilir.
Tarih:
1.gün: 30 Kasım
2.gün: 1 Aralık
3.gün: 7 Aralık
4.gün:8 Aralık
1.GÜN: OYUNLAŞTIRMA ve MAKER
09:00 – 09:45 : Tanışma Oyunu
10:00 – 12:30 : Oyunlaştırma Atölyesi
Ders içeriklerimizi oyunlarla geliştireceğiz ve derslerimizde kullanabileceğimiz harika oyunlar öğreneceğiz. Tabiki çocukluğumuza dönüp, öğrenirken bizde oynayacağız.
12:30 – 13:30 : YEMEK ARASI
13:30 – 14:45 : Algoritmik Düşünme Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise düzeyinde algoritma dersinde neler yapabiliriz?
15:00 – 17:00 : Robot Tasarım Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise düzeyinde robot tasarımına giriş atölyesinde ilk robotlarımızı yapıyor olacağız.
2.GÜN: ROBOTİK ve 3B TASARIM
09:00 – 09:45 : Oyunlaştırma Atölyesi
Ders içeriklerimizi oyunlarla geliştireceğiz ve derslerimizde kullanabileceğimiz harika oyunlar öğreneceğiz. Tabiki çocukluğumuza dönüp, öğrenirken bizde oynayacağız.
10:00 – 10:45 : Temel Elektronik Atölyesi
İlkokul ve ortaokul düzeyinde elektronik devre kurma, elektroniğe giriş etkinlikleri üzerinde çalışacağız.
11:00 – 12:30 : Blok Tabanlı Kodlama Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde kodlama atölyesinde ilkokul ve ortaokul öğretmenleri ile blok tabanlı, lise öğretmenleri ile yazma tabanlı kodlama etkinlikleri yapacağız.
12:30 – 13:30 : YEMEK
13:30 – 14:30 : MicroBit Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde micro:bit kullanarak oyunlar ve robotlar tasarlayacağız. Blok tabanlı programlama ve python kullanacağız.
14:45 – 16:00 : TinkerCAD ile 3B Tasarım Atölyesi
Tinkercad ile 3B tasarım yapıp bu yaptığımız tasarımların 3B yazıcıdan çıktı almaya hazır olup olmadıkları üzerinde çalışacağız. Sık yaşanan hatalar ve problemler üzerinde çalışıp, tasarımlarımızı çıktı alacağız
16:15 – 17:00 : ETK 1: 3B Yazıcı Seçerken nelere dikkat etmeliyiz? 3B Yazıcı hakkında SSS
3B yazıcıdan nasıl çıktı alınır? Püf noktalar nelerdir? Sık yaşanan sorunlar ve sorular nelerdir? Bunların üzerinde çalışacağız.
3.GÜN: ROBOTİK
09:00 – 09:45 : Oyunlaştırma Atölyesi (HERKES)
Ders içeriklerimizi oyunlarla geliştireceğiz ve derslerimizde kullanabileceğimiz harika oyunlar öğreneceğiz. Tabiki çocukluğumuza dönüp, öğrenirken bizde oynayacağız.
10:00 – 11:00 : Tasarım Odaklı Düşünme Atölyesi (HERKES)
11:00 – 12:30 : Robot Tasarım Atölyesi: Maker (ANAOKULU) mBot (İLKOKUL) – Arduino (ORTAOKUL LİSE)
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde robot tasarlayacağız. Blok tabanlı programlama, Arduino ve python kullanacağız.
12:30 – 13:30 : YEMEK ARASI
13:30 – 15:15 : Robot Programlama Atölyesi: mBot (İLKOKUL) – Arduino (ORTAOKUL LİSE)
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde robot tasarlayacağız. Blok tabanlı programlama, Arduino ve python kullanacağız.
15:30 – 17:00 : Mobil Uygulama Geliştirme Atölyesi
App Inventor kullanarak mobil uygulama geliştireceğiz. Herkes kendi mobil uygulamasını geliştirecek ve derste neler yapılabilir üzerinde çalışacağız.
4.GÜN: ROBOTİK ve KODLAMA
09:00 – 09:45 : Patent Alma Eğitimi
Patent almak için gerekli adımlar, almak istediğiniz patent daha önce alınmış mı nasıl bakılır, patent başvuru nasıl yapılır üzerinde çalışacağız.
10:00 – 12:30 : Robot Programlama Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde robot tasarlayacağız. Blok tabanlı programlama, Arduino ve python kullanacağız.
12:30 – 13:30 : YEMEK ARASI
13:30 – 15:15 : Sensörler ile Robot Atölyesi
İlkokul, ortaokul ve lise seviyesinde robot tasarlayacağız. Blok tabanlı programlama, Arduino ve python kullanacağız.
15:30 – 17:00 : TinkerCAD ile 3B Tasarım Atölyesi
Tinkercad ile 3B tasarım yapıp bu yaptığımız tasarımların 3B yazıcıdan çıktı almaya hazır olup olmadıkları üzerinde çalışacağız. Sık yaşanan hatalar ve problemler üzerinde çalışıp, tasarımlarımızı çıktı alacağız.
Seviye:
Temel bilgisayar bilgisi yeterlidir.
Eğitim Sırasında Gerekli Araçlar
Katılımcıların kendi bilgisayarlarını getirmeleri gereklidir.